torstai 10. tammikuuta 2013

Kahdeksan faktan haaste!


Mulla on ollut pari haastetta odottamassa, että kerkeä tarttua niihin käsiksi.
Aloitetaan tästä ensiksi saadusta! :) Eli kiitos Vipsukka haasteesta!

Haastan tällä kertaa seuraavat onnekkaat anette_h, Laura ja Nanna! :) 

1. Kiitä haasteen antajaa.
2. Jaa haaste 8:lle bloggaajalle.
3. Ilmoita näille 8:lle haasteesta.
4. Kerro 8 satunnaista asiaa itsestäsi. 

*****


1. 
Pidän väreistä.
 Seuraavaksi meille varmaan muuttaa tämä 
Vallilan "Kullanmurunen"-sivuverho x 2. (kuva HobbyHall)

2. 
Pidän itsessäni siitä, että olen oppinut elämään tässä hetkessä. 
Siitä myös huomaa, että on onnellinen. Juuri nyt, kaikki on tässä, kaikki on hyvin.


3.
Siperiankissani ovat minulle tärkeitä ja rakkaita, 
vaikkakin välillä revin hiuksia päästäni niiden kanssa. ;)


4.
Pelit ovat kivoja. Niitä pitäisi ehdottomasti pelata enemmän. 
Tämän Mikadon ostin Tsekistä 2010 joulukuussa. Olimme siellä 
ystäväni Susanna kanssa viikonlopun vietossa... 

5.
Viidessä kuukaudessa kahdestakymmenestä raskauskilosta on jäljellä 4,4. Imetys on tehokasta, sillä liikkumaan mä en ole vielä kunnolla "kerennyt" (jyynou, selityksiähän riittää!) ja syödä on pitänyt hyvin että se maito olis sitä "rasvaista ja hyvää". ;) Tavoitepainooni on 6,4kg. Sen verran painoin (56kg) kun aloin odottaa Mimosaa.


6.
Alexander McCall Smithin Mma Ramotswe tutkii-sarja on ihana.
Sen kautta olen päässyt hieman kurkistamaan afrikkalaiseen menoon.
Afrikkaan liittyen, tänään kuulin jotakin Tansaniasta...
Olemmeko me siellä joskus? Aika näyttää!

7.
Kotona ollessani olen alkanut kiinnittää päivä päivältä enemmän huomiotani kulutukseen ja kierrättämiseen sekä elintarvikkeiden ja muiden tuotteiden kotimaisuuteen. Luomua, lähiruokaa, vähemmän lisäaineita, enemmän "kunnon" ruokaa, siis vähemmän käsiteltyjä elintarvikkeita. Toki uuttakin tarvitaan ja tulee ostettua, mutta kertakäyttöisyys on varmasti vähenemässä... Ajattele, ennen kuin ostat! :)

8.
Tätä haastetta pohjustaakseni kävin lukemassa joskus 4 vuotta tekemäni 25 kohdan faktapaketin facebookistani. Olin silloin ajatellut seuraavaksi lähteä Pariisiin, jossa on nyt käyty kahdesti. Toivoin myös, että saisin lisää lapsia. Niitäkin on kaksi siunaantunut lisää. Tämä vahvistaa uskoani siitä, että unelmiaan kannattaa kirjoittaa ylös. Minulla on muutama ihana työvihko tai unelmavihko (miten nyt vaan) jota päivitän tarpeen tullen päivittäin - kerran kuukaudessa. Mutta aina se kulkee mukana arjessani. Suosittelen muillekin kirjaamaan haaveita ylös. Sieltä ne pikku hiljalleen toteutuvat. ♥

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi ♥ luen sen kuitenkin ennen julkaisemista :)