sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Vanhemmat kotona ilman lapsia!

Viime päivinä täällä on nautittu näistä lämpöisistä säistä!
Tässä kuvassa lapset vilvoittelevat varpaitaan tätini luona Hollolassa! :)

Tällä viikolla ollaan muun muassa käyty tätini luona ex.tempore vierailulla, samalla kun Juho kävi kaverinsa kanssa kalassa. Meillä on aloitettu takapihan terassin teko, olemme myös käyneet kahvittelemassa torilla kavereiden kanssa sekä leikitty samaan syssyyn leikkipuistossa. Me vanhemmat olemme käyneet katsomassa paikallisen kesäteatterin näytöksen ja vieläpä pienillä omakotitalomessuilla naapurikunnassa. Ja nuo kaksi viimeisintä vieläpä ilman lapsia. Sillä sattuipa käymään sellainen homma, että vietettiinkin Juhon kanssa kotona ensimmäinen yö kolmeen vuoteen ilman yhtäkään lasta!!! :D Jiihaa!

Esikoinen oli heppaleirin jälkeen viikonlopun vielä isänsä luona ja mamma haki pikkuiset mammalaan autollaan. Joten me saimme reilun vuorokauden aikaa ilman lapsia! Kieltämättä, kyllä tuntui oudolta! Lapset onneksi lähtivät ihan onnessaan mamman matkaan. Pienet reput pakattiin mukaan ja sen jälkeen pusut ja vilkutukset ja menoksi. Molemmat olivat pärjänneet hyvin ja nukahtaneet illan päätteeksi ilman äidin ja isän ikävää. Toki, ajattelimme ettemme soittele illalla ettei ikävä alkaisi vaivata sen takia ja se oli varmasti paras ratkaisu. Aamullakin olivat heränneet iloisina. Niin ne kasvavat, pikkuiset ♥

Kun tämä "oma aika" suotiin, niin hetkeksi melkein iski stressi, että mitä kaikkea sitä sillä ajalla pitäisikään oikein puuhastella? No, loppujen lopuksi päätin olla tekemättä juuri mitään normaalista poikkeavaa. Mitä nyt tilasin Aatokselle kelalta eurooppalaisen sairaanhoitokortin, kun muistin että häneltä vielä se puuttuu. Juho teki isäni kanssa takapihalle terassinpohjia ja minä näpyttelin tietokonetta... Tein blogiin postauksen, paketoin pari pientä vaatetta ja hyppäsin pyörän selkään ja vein ne postiin. Samalla kävin kirjastossa hakemassa lukupiirin seuraavan kirjan (Tuula-Liina Varis: Kilpikonna ja olkimarsalkka), ostin kaupasta vielä solero-jätskin ja luin hetken aikaa kirjaa istuen samalla torin keskellä olevilla penkeillä. Tuota Soleroa en muista syöneeni moneen vuoteen, mutta nyt sen muistettuani, on varmasti tämän kesän jätskiherkku mulle! Pyöräreissun päätteeksi totesin, että vaikka miten tekisi mieli pyöräillä, niin kroppani alkaa olla jo siinä pisteessä liitoskipujen kanssa, ettei juuri kannattaisi pyöräillä... Olen todennut tämän jo monta kertaa, mutta kerta toisensa jälkeen huomaan uhmaavani tätä.. Jospa kuitenkin?

Myöhemmin tosiaan käytiin katsomassa kesäteatteri ja sen päätteeksi tultiin kotiin,. Luin vielä jonkun aikaa Hakekaa kätilö! -kirjaa, joka on oikein mielenkiintoista luettavaa. Aamulla söimme verkkaisesti aamupalan ja lähdimme kohti Hirvensalmen omakotitalonäyttelyä. Söimme lounaan Satulinnassa: paikassa jossa vietimme hääjuhlaa joulukuussa 2011. ♥ ja sen jälkeen lähdimme kiertämään näyttelytaloja. Muutama tunti meni taloja katsellessa ja sitten jatkoimme matkaa mamman luokse Rantasalmelle. Hienosti pienet olivat pärjänneet ja varmasti pääsevät toisenkin kerran! Aatoksen ensimmäinen yökyläreissu ilman vanhempia oli siis 1v 11 kuukauden ikäisenä. :) No, lokakuussa syntyvä pienokainen pitää huolta, ettei seuraavaa "olemme kotona ilman lapsia" yötä varmasti ihan vuoteen jos toiseenkaan näy... Jollei tosiaan tässä ennen vauvan syntymistä vielä kertaalleen repäise! ;) :D